På vägen till paradiset

Jag är en tom bok som fylls nu. Boken ska fyllas av liv och erfarenhet, du kan sitta i din soffa men jag ska förändra världen. Jag lägger mig på gatan och låter profeter skriva på min kropp, jag fylls av livet. Jag har gråtit och jag har skrattat. Jag har varit arg och jag har varit rädd. Jag har utsatt mig för fara och jag har fått uppleva lycka. Jag har sett män utan ben och armar. Jag har träffat soldater som har sett sina vänner dö för hatet. Jag har träffat barn utan föräldrar. Jag har sett hat och jag har sett kärlek. Jag har dansat med ytlighet och jag har smygit runt ondskans kvarter på natten. Nu vänder jag blad och ska fylla denna sidan med fler erfarenheter sedan ska jag rädda denna planeten. Jag tar på mig det, om inte du vill göra det så gör jag det. Jag gör det med glädje. På tidningen du får hem i din brevlåda kommer du se en bild av mig på mount everests topp. Jag viftar med min vita flagga för nu är det fred på jorden och ingen går hungrig längre. Gud sträcker ner sin hand och jag sätter mig på hennes handflata. Hon lyfter upp mig till paradiset där det har gått så lång tid så vi kan skratta tillsammans åt allt det eländiga som en gång var på jorden.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv. Vad snällt :) Och vad kul att vi delar samma åsikter, kram

2010-11-20 @ 23:20:18
URL: http://bys.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Bra och fint skrivet ! :D

2010-11-23 @ 23:06:46
URL: http://bieberlovestories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0