När resan är målet

Jag räknade fransarna på min matta och där var lika många som igår. Jag slog mig ner på mattan och pekade mot Egypten. Dörren var stängd så jag tog fönstret. På min matta flög jag över skogar och vinkande barn. Bränslet tog slut när jag flög över Atlanten. Jag parkerade min matta och gav nycklen till en fiskmås. Jag sökte ett jobb och fann ett. Jag plockade fiskben från hajars tänder och jag gick runt med svarta små påsaar på Atlantens botten och plockade upp avföring. Med ett sugrör som gick upp till ytan vandrade jag på botten hela dagarna. Jag bråkade med min chef men fick kärleksfulla kramar av en bläckfisk. Det var dags att återvända till mattan och åka till Egypten. Fiskmåsen hade inga händer och hade råkat svälja min nyckel men jag kunde koden. Jag somnade på min matta och när jag vaknade hade vinden fört oss till Toronto. Kanske åker jag till Egypten imorgon.

Kommentarer
Postat av: josefine

Glöm inte att anmäla dig till veckans blogg! :)

Ha en fortsatt trevlig dag :)

2010-11-08 @ 12:12:38
URL: http://duilin.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Fantasifullt och tänkvärt på samma gång!

2010-11-08 @ 13:56:00
Postat av: josefine

Kul att du är med i veckans blogg :)



Haft en bra dag annars? :D

2010-11-08 @ 18:40:56
URL: http://duilin.blogg.se/
Postat av: Elina

Åh tack så jättemycket :O! Varför bor du i paris ? =) Säg gärna till vilken du gillar bäst av mina senaste outfits, finns i senaste inlägget :)

2010-11-08 @ 19:44:00
URL: http://elinaryttbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0