Fösta steget

Vi står runt liket och tittar. Vi är en del av det döda men förstår inte varför vi känner oss halva. Vi har mördat oss själva och förstår inte varför vi är ledsna. Våra grannar dör och vi ser på. Mina ögon blöder och jag kan inte titta längre. Jag skriver ner mina planer och jag ska bära jorden på mina axlar. Min bägare fylldes och rann över. Du släppte taget om din granne och jag ska ta hand om henne, jag ska ta hand om allas grannar. Jag ska krama alla som är ledsna och hålla om dem som fryser. Jag ska ge ett av mina ben till en kvinna som inte kan stå. Jag ska ge en av mina armar till ett barn som inte kan krama sin mamma. Jag ska utbilda mig till kock och laga mat till alla med tomma magar. Jag ska bli rolig och få soldater att skratta. Jag ska plocka blommor till alla som är ensamma. Jag vill inte ha något mer. Jag vill tömma min bägare och förbli tom. Jag vill blunda och känna. Jag ska dansa i regnet med mig själv och alla. När jag har gjort alla lyckliga ska jag somna för alltid med ett leende på mina läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0